Nieśmiałość - czy aż taka trudna do pokonania.

Hej ! 

Nieśmiałość - wada (a może zaleta) bardzo często spotykana w dzisiejszych czasach. Według najnowszych badań psychologicznych aż 60 % dorosłych Polaków uważa się za osoby nieśmiałe. I wskaźnik ten rośnie co roku o ok. 1%. Ale tylko nieliczni starają się walczyć ze swoim problemem.




Dzisiaj postaram się zapoznać Was z moim zdaniem na temat nieśmiałości. Odpowiem na dwa podstawowe pytania:

  • Czy z tą cechą jest naprawdę trudno walczyć? 
  • Czy jest to powód do zmartwień  ? 

Uwaga! Tekst zawiera tylko moje stanowisko, każdy może inaczej uważać. Proszę o dokładne przeczytanie, a następnie krytykowanie , nie na odwrót :) 




             1.Czy nieśmiałość to powód do zmartwień ?

Moim skromnym zdaniem nie, oczywiście jeśli nie jest jakaś obsesyjna. Wręcz mogę pokusić się o stwierdzenie , że to jest trochę uroczę.Pamiętajmy wszystko jest dla ludzi , ale trzeba pamiętać , że z umiarem. Jednak możemy zacząć się martwić , jeśli wstydzimy się nawet własnych znajomych, rodziców. To już powinien być sygnał, żeby walczyć z tą cechą. 
           
            2.Czy z tą cechą jest naprawdę trudno walczyć? 

Nie, to jest zwykła ludzka wada. Jednak musimy być wytrwali w tym co robimy. Jeśli już zaczęliśmy z tym walczyć to mamy pierwszy krok za sobą. Pamiętajmy , żeby się nie poddawać. Musicie walczyć do końca. Każdy kolejny krok będzie przychodził łatwiej. 



Kilka wskazówek jak walczyć z nieśmiałością.
  1. Precyzyjna diagnoza - przeanalizuj w jakich sytuacjach tracisz pewność siebie i staraj się z tym walczyć 
  2. Plan tygodniowy - działaj metodą małych kroków. Ustal, że w tygodniu zaczepisz na ulicy 5 przypadkowych osób i zapytasz np. o godzinę. Bądź konsekwentny w tym co robisz.
  3. Zadbaj o siebie- jeśli masz kompleksy na punkcie urody , zrób coś, żeby poprawić swój wygląd 
  4. Bądź optymistą - znajdź sobie cel i z uporem do niego zmierzaj. Nie zniechęcaj się porażką. Musisz wierzyć w swe siły i sens tego co robisz.


 Myślę , że ta notka da Wam do myślenia i spowoduje w ludziach nieśmiałych impuls do zmian. Pamiętajcie : to wszystko zależy od Was , jakimi ludźmi się stajecie
~~~
Chciałabym bardzo przeprosić , ale zdjęcia są z okresu letniego. Ostatnio niestety nie miałam okazji oraz czasu na fotografowanie.


4 komentarze:

  1. Ja kiedyś byłam nieśmiała, ale dzięki blogowi się to zmieniło :).

    Mój post o nieśmiałosci --> http://agataweranika.blogspot.com/2014/09/niesmiaosc.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Według mnie osoba chorobliwie nieśmiała nie dałaby rady zaczepic pięciu ludzi na ulicy, by zapytac o godzinę ;) Zmiany powinny nastąpic przede wszystkim w sposobie myślenia, dopiero później można zauważyc jakieś efekty w zachowaniu. Takie moje zdanie :p Tak jak napisałaś ważne jest bycie optymistą i uparte dążenie do celu. To jest zazwyczaj klucz do sukcesu ;)
    loolca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post, dla osób nieśmiałych jest idealnym poradnikiem jak walczyć z tą cechą :)

    Zapraszam do mnie KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. ja jestem strasznie nieśmiała czasem mnie to nawet wkurza ale taka już jestem może to spowodowane niską samooceną ;) co do biżuterii ze sklepu nefryt zalezy co wybierzesz są rzeczy lepsze i gorsze ;) ogólnie ja jestem zadowolona http://creamshine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń